اخباراسلایدراقتصاد ایرانانفال و منابع طبیعیمعنویات

نشست اقتصادنا و انتخابات با عنوان «حکمرانی نفت و انرژی در دولت آینده» برگزار می‌شود

نشست علمی اقتصادنا با عنوان «حکمرانی نفت و انرژی در دولت آینده» عصر دوشنبه ٢۴ خردادماه ١۴٠٠ ساعت ١٨ به‌صورت مجازی برگزار می‌گردد.

در این نشست که سومین نشست از سلسله‌نشست‌های «اقتصادنا و انتخابات» می‌باشد، هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با همکاری پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، به بررسی حکمرانی بخش نفت و انرژی کشور و مهم‌ترین مسائل و چالش‌های این حوزه، با حضور یکی از کارشناسان برجسته حوزه اقتصاد انرژی، آقای دکتر مهدی نعمتی، خواهد پرداخت.

در این نشست به سؤالات ذیل پرداخته خواهد شد: آیا وضعیت موجود بخش نفت‌وگاز کشور با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد؟ اولویت در بخش نفت کدامست؟ توسعه و تولید بیشتر از میادین مشترک(حوزه بالادست) یا تأکید بر توسعه زنجیزه ارزش افزوده (پایین دست)، راهکارهای لازم برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی در حوز‌های نفت و گاز چیست؟، پتروپالایشگاه چیست و چه تفاوتی با پالایشگاه و پتروشیمی دارد؟، آیا باید به اقصی نقاط کشور گازرسانی و برق‌رسانی کرد؟، آیا راهکاری برای درامان ماندن از عوارض تورمی (بیماری هلندی) درآمدهای نفتی در عین توسعه نفت و گاز وجود دارد؟ خام‌فروشی چیست و مصادیق آشکار و نهان آن کدام است؟

عموم علاقه‌مندان جهت شرکت در نشست و کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به نشانی کانال اقتصادنا (eghtesadhozehkh@) در پیام‌رسان‌های ایتا، بله، سروش، تلگرام و صفحه اینستاگرام هیئت مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید