اخبار

اعلام آمادگی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد جهت کمک به دولت برای حل مسائل اقتصادی کشور

اعضای شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت از مجموعه هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان دیدار نموده و بر استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این هیئت در جهت حل مسائل اقتصادی کشور تأکید  کردند.

در این دیدار صمیمی که صبح روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد و به میزبانی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان و با حضور معاون محترم پژوهش حوزه علمیه خراسان و جمعی از مسئولان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار گردید، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت، با ابراز خرسندی از این دیدار بر استفاده از ظرفیت هیئت‌های اندیشه‌ورز برای حل مسائل جاری کشور تأکید کرد.

در ابتدای این دیدار آقای دکتر سیداحمدعاملی، مدیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و طرح‌های پژوهشی در جریان هیئت در موضوعات مختلف و روز اقتصاد کشور نظیر تعاونی، نقد نظام بانکی و بازارهای مالی موجود، رمزارزها، الگوی مالیات‌ستانی، نقد مالکیت فکری، حکمرانی و اقتصاد آموزش در حوزه‌های علمیه و غیره پرداخت و برای الگوسازی و ارائه مدل‌هایی برای حل مسائل اقتصادی کشور اعلام آمادگی کرد. 

در ادامه حجت‌الاسلام دکتر علی نعمتی، دبیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد، افزود: یکی از حیطه‌های تخصصی کار هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد موضوع تعاونی است و تا کنون دو نشست علمی بین‌المللی با صاحبنظران این حوزه و ناظر به الگوهای اجرایی آن برگزار کرده است. همچنین یکی از تخصص‌های هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد، مقوله حکمرانی و تأمین مالی شهری است که با نظر به ارتباط وثیق این بحث با قوانین و سیاست‌های وزارت اقتصاد به‌ویژه در حوزه مالیات‌ها، هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد آمادگی آن را دارد که به کمک شهرداری مشهد و وزارت اقتصاد آمده و با پایلوت قرار دادن مشهد به عنوان مرکز شرق کشور، الگوی نظام مالیاتی عادلانه و درآمد پایدار شهری را پیاده سازی کند.

در ادامه این جلسه نیز دیگر هیئت‌های اندیشه‌ورز معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.

در انتهای این دیدار حجت‌الاسلام ابوالقاسم، ضمن ابراز تشکر و خرسندی بسیار از برگزاری این دیدار، بر مسئله‌محورشدن فعالیت‌های علمی و پژوهشی هیئت‌های اندیشه‌ورز تأکید کرد و افزود: دولت به دنبال شناسایی طرح‌ها و مدل‌های سیاستی و عملیاتی موفق از حوزه و دانشگاه برای حل مسائل جاری کشور می‌باشد و در مجموعه فعالیت‌های هیئت اقتصاد از جمله در حیطه تعاونی‌ها و الگوی مالیات بر مجموع درآمد، ظرفیت‌های زیادی برای این مهم وجود دارد که با تشکیل کارگروه‌هایی باید این مسیر هموار شود.

دیدگاهتان را بنویسید