اخبار

هیئت‌های اندیشه‌ورز؛ تجلی‌گاه وحدت حوزه و دانشگاه

هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در اجلاسیه سالانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، به ارائه عملکرد چهارساله خود پرداخت.

در این جلسه که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس در روز ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰ در این دانشگاه برگزار می‌شد، جمعی از هیئت رئیسه دانشگاه‌های مشهد، مدیران گروه معارف و برخی اساتید منتخب دانشگاهی و نمایندگان و مسئولان هیئت‌های اندیشه‌ورز معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان حضور داشتند.

آقای دکتر نعمتی، دبیر محترم هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد، در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد ۴ساله هیئت ارائه پرداخت و با بیان اینکه این هیئت تجلی وحدت حوزه و دانشگاه است، تأکید کرد: هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد، مشارکت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و نیز ارتباطات علمی گسترده‌ای را با مراکز علمی و دانشگاه‌های مشهد و تهران و قم آغاز کرده و به دستاوردها و موفقیت‌های زیادی در این زمینه دست یافته است.

ایشان پس از نمایش تیزر معرفی هیئت‌های و فعالیت‌های به‌ثمرنشسته در آن، به مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه هم گریزی زدند و تأکید کردند بایست بر سنت‌های آموزشی حوزه و میراث چندین‌ساله آن از قبیل سنت مباحثه، سنت حضور آزاد در درس اساتید و انتخاب مسیر پژوهشی و علمی و تبلیغی به‌صورت کارآمد پای فشرد و از تمرکزگرایی آموزشی به شدت پرهیز کرد.

در ابتدای این جلسه هم آقای دکتر ترابی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در استان، به بیان ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه و لزوم ارائه گزارش فعالیت‌های عینی و عملیاتی پرداخت. در ادامه جلسه هم نمایندگان هیئت‌های اندیشه‌ورز دین و سلامت، هنر و رسانه و ادیان و ارتباطات فرهنگی حوزه علمیه خراسان به بیان گزارش عملکرد خود پرداختند.

در پایان جلسه هم رئیس دانشگاه پیام نور مشهد، رئیس دانشگاه فرهنگیان و جمعی دیگر از اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه به بیان دیدگاه‌ها و عملکرد خود راجع به وحدت حوزه و دانشگاه را پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید