اخبار

برگزاری اولین جلسه توجیهی دوره سوم پودمانی اقتصاد با مسئولان پژوهش مدارس

اولین جلسه توجیهی دوره سوم پودمانی اقتصاد با حضور اعضای هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و مسئولان پژوهش مدارس و مراکز تخصصی برگزار شد.

این جلسه صمیمی، اولین جلسه توجیهی به مناسبت فراخوان دوره سوم پودمانی اقتصاد (ورودی بهمن ١۴٠٠) محسوب می‌شد که در تاریخ ٣ آذرماه ١۴٠٠ در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه، دبیر هیئت اندیشه‌ورز، دکتر علی نعمتی، به ایراد بحثی در ضرورت تخصصی‌شدن تحصیل در حوزه‌های علمیه و فقه‌های تخصصی و مضاف پرداخت و تأکید کرد طلبه از همان سطوح ٢و٣ تحصیلی بایست در یک زمینه تخصصی، مباحث فقه و اصول خود را پیگیری کند تا صورت مسائل و عناوین را با یک عینک تخصصی فرا بگیرد و بتواند مسیر علمی و پژوهشی آینده خود را در یکی از عرصه‌های تخصصی فقه طی کند.

ایشان بر ضرورت فراگیری دوره‌های پودمانی اقتصاد به مثابه موضوع‌شناسی جهت ورود به فقه‌الاقتصاد تأکید کرد و افزود: در شرایط فعلی کشور که اقتصاد مهم‌ترین و فوری‌ترین نیاز کشور است و دولتی با جهت‌گیری انقلابی بر روی کار آمده، اهمیت این دوره بیش از پیش می‌باشد.

در ادامه آقای دکتر عاملی، مدیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد، مختصات دوره و برنامه‌های آن را تشریح کرده و بیان نمود: برگزاری دوره سوم پودمانی اقتصاد، در شرایطی که رشته تخصصی فقه‌الاقتصاد همچنان در جریان تصویب در حوزه می‌باشد، یکی از دستاوردهای مهم و موفق این هیئت می‌باشد که از طراحی دوره، عناوین دروس، سرفصل‌ها، برنامه‌ریزی، اجرای باکیفیت و در تراز بالا با اساتید خبره و بهبود مستمر آن، به شکل کاملا بومی و با بهره‌گیری از تجربیات حوزوی و دانشگاهی توسط تیم علمی هیئت انجام شده است.

در پایان آقای دکتر علی‌اکبر کریمی، کارشناس مسئول پژوهش هیئت اندیشه‌ورز و مدیر دوره‌های پودمانی، با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های پودمانی، یک تجربه نسبتا موفق در هیئت‌های اندیشه‌ورز می‌باشد، بر معرفی بهتر دوره توسط مسئولان پژوهش مدارس در بین طلاب مدارس تأکید کرد و از مسئولان پژوهش مدارس خواست تا به‌عنوان سفیران هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد، به معرفی و ترویج این دوره همت گمارده و طلاب مستعد و فاضل را جهت شرکت در دوره معرفی نمایند.

در پایان جلسه، مسئولان پژوهش به ارائه پیشنهادهای خود و نیز طرح سؤالات و ابهامات خود از دوره پرداختند و اعضای هیئت نیز پاسخگوی سؤالات بودند.

دیدگاهتان را بنویسید