اخبارمعنویات

دیدار دبیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد حوزه خراسان با نماینده عتبه عباسیه در مشهد مقدس

روز گذشته حجت الاسلام دکتر نعمتی دبیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی با حضور در مرکز تراث اسلامی، نمایندگی عتبه عباسیه در مشهد مقدس با رئیس این مرکز، حجت الاسلام و المسلمین شیخ قیس العطار دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ابتدا حجت الاسلام نعمتی به معرفی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی آن و نیز معرفی تفصیلی چند نمونه از کتب منتشره این مجموعه پرداخت. وی با اعلان علاقه‌مندی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و همچنین اداره متبوع خود، معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، به برقراری ارتباطات علمی بین‌الملل به‌ویژه با برادران شیعه عراقی، آمادگی مجموعه خود را برای این همکاری‌ها – من جمله انجام پروژه‌های تحقیقاتی و چاپ و نشر کتاب – اعلام کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین شیخ قیس العطار ضمن اشاره به یکی از زیرمجموعه‌های عتبه مقدسه عباسیه (علی صاحبها افضل التحیات و السلام) تحت عنوان «قسم شؤون المعارف الإسلامیه و الإنسانیه» به مدیریت حجت الاسلام و المسلمین شیخ عمار الهلالی، علاقه‌مندی عتبه عباسیه به فعالیت‌های علمی مشترک به ویژه در زمینه احیاء تراث اسلامی را ابراز کرد. وی از برگزاری کرسی‌های معرفی و نقد کتابهای منتشره در هر یک از طرفین به عنوان راهکاری عاجل در این خصوص یاد کرد و عدم آشنایی چهره‌های حوزوی و دانشگاهی هر یک از دو کشور با همتایان آن سوی مرز خود را نقیصه‌ای برشمرد که باید ان‌شاءالله با این‌گونه ارتباطات و همکاری‌های علمی برطرف گردد.

در پایان دکتر نعمتی منتخبی از کتب منتشره هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد را به مرکز تراث اسلامی عتبه عباسیه (ع) اهدا نمود.

دیدگاهتان را بنویسید