اخباررویدادهای آموزشی

نشست هم‌اندیشی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد با اساتید برجسته خارج فقه حوزه مشهد

نشست صمیمی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی با اساتید برجسته خارج فقه‌ حوزه مشهد، ١۴ شهریور ماه ١٣٩٨ در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار گردید.

در این نشست هم‌اندیشی که با حضور اساتید گران‌قدر حضرت آیت‌الله اشرفی شاهرودی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی نقیبی، حجت‌الاسلام محسن ملکی برگزار شد، دکتر سیداحمد عاملی، مدیر هیئت و حجت‌الاسلام علی نعمتی، دبیر هیئت، به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و ترویجی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد در طول دو سال فعالیت خود پرداختند.

همچنین در این نشست ایدۀ تشکیل «لجنه اساتید فقه الاقتصاد» در مشهد از سوی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد مطرح گردید که اهداف آن عبارتند از: شناسایی و تقویت مباحث فقه الاقتصاد میان نخبگان حوزوی و اساتید سطوح عالی و ایجاد هم‌افزایی علمی، حمایت از دروس خارج فقه الاقتصاد، حمایت مادی و معنوی از آثار و تألیفات اساتید دروس خارج فقه اقتصاد، کمک به موضوع‌شناسی مسائل اقتصادی و طرح مباحث روز اقتصادی و اعلام نظر اساتید.

سپس هر کدام از اساتید معزز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون برگزاری دروس خارج فقه‌الاقتصاد و جلسات علمی منظم و مستمر میان اساتید فقه الاقتصاد پرداختند و مقرر گردید اعضا و گروه علمی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد، در موضوع‌شناسی مسائل اساسی و پرچالش اقتصادی روز در این جلسات به اساتید کمک نمایند.

لازم به‌ذکر است هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان بنا دارد تا با ایجاد این لجنه و هم‌افزایی‌های ایجادشده در آن، زمینه ورود اساتید خارج فقه را به مباحث فقه‌الاقتصادی ایجاد نماید تا فتح بابی برای ورود تخصصی و اجتهادی حوزه به عرصه اقتصاد و حل مسائل اقتصادی شود.

دیدگاهتان را بنویسید