اخبار

برگزاری جلسه هیئت اقتصاد با معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان

جلسه مشترک هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی با معاونت محترم پژوهش حوزه علمیه خراسان روز ۵ شنبه ١۶ مردادماه ١٣٩٩ در مرکز مدیریت حوزه برگزار گردید.
در این جلسه که با حضور آقای دکتر عاملی مدیر محترم هیئت، حجت‌الاسلام دکتر علی نعمتی، دبیر محترم هیئت و آقای دکتر علی‌اکبر کریمی، کارشناس مسئول محترم پژوهش هیئت و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کندری، معاونت محترم پژوهش حوزه علمیه خراسان و حجت‌الاسلام دکتر جواد معین، کارشناس محترم نشریات معاونت پژوهش، برگزار گردید، ابتدائا آقای دکتر عاملی، ضمن تشکر از برگزاری این جلسه و حمایت‌های صورت‌گرفته از سوی معاونت پژوهش، گزارش مختصری از فعالیت‌های هیئت ارائه دادند.
در ادامه آقای دکتر کریمی، گزارش مبسوطی از فعالیت‌های آموزشی هیئت در برگزاری دوره اول و دوم پودمانی اقتصاد و دوره مطالعاتی مرکز آیت‌الله اشرفی ارائه دادند و بر جدیت و عزم جزم هیئت در تداوم فعالیت‌های آموزشی و ترویجی در تعطیلات کرونایی تأکید کردند.
سپس حجت‌الاسلام دکتر نعمتی درباره آثار پژوهشی در دست تألیف هیئت گزارشی ارائه کرده و تأکید کردند باید در امر پژوهش‌های فقه‌الاقتصادی، بیش از گذشته سرمایه‌گذاری کرد.
در ادامه جلسه آقای دکتر عاملی بر ضرورت حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران و گروه علمی هیئت و نیز از دانش‌پژوهان دوره‌های پودمانی تأکید کرده و تصریح کردند: چنین حمایتی نه از جنس هزینه بلکه از نوع سرمایه‌گذاری حوزه است که در آیندۀ نزدیک می‌تواند سهم حوزه را در پژوهش‌های اقتصادی مورد نیاز جامعه ارتقای قابل توجهی ببخشد.
حجت‌الاسلام دکتر معین نیز در ادامه نکات و پیشنهادهای سازنده‌ای را جهت توسعه و نشر فعالیت‌های هیئت ارائه دادند. همچنین در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین کندری ضمن عرض خدا قوت و تشکر از فعالیت‌های چشمگیر هیئت علیرغم محدودیت‌های اجباری، بهره‌گیری از تمام ظرفیت پژوهش برای حمایت از هیئت‌های اندیشه‌ورز بویژه هیئت اقتصاد را خواستار شد.
همچنین پیشنهادهای زیر در جلسه مورد بحث و موافقت قرار گرفت:
1.تأکید بر حفظ و ماندگاری و تداوم ارتباط علمی و پژوهشی دانش‌پژوهان دوره‌های پودمانی هیئت اقتصاد حتی بعد از فارغ‌التحصیلی
٢. همکاری هیئت در ارسال آثار و نیز داوری آثار فراخوان‌های پژوهش
٣. راه‌اندازی مجله علمی هیئت اقتصاد در قالب دوفصلنامه با استفاده از ظرفیت پژوهش هیئت
۴. حمایت از آثار منتشره هیئت در نمایشگاه آتی پژوهش
۵. کمک به راه‌اندازی هرچه سریع‌تر امکان فروش اینترنتی نسخه چاپی و دیجیتال (پی دی اف) کتاب‌های منتشره هیئت اقتصاد در سایت اختصاصی هیئت
۶. حمایت از طرح‌های پژوهشی هیئت
٧. پشتیبانی از ترویج و گفتمان‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های هیئت اقتصاد در بستر سایت و فضای مجازی
و…

دیدگاهتان را بنویسید