اخبار

گفتگوی صمیمی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد حوزه خراسان با حجت‌الاسلام دکتر رضایی دوانی

هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان در ادامه نشست‌های صمیمانه و همکاری با مراکز و اساتید مبرز اقتصاد اسلامی، جلسه‌ای صمیمانه با حضور حجت‌الاسلام دکتر مجید رضایی دوانی، عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه مفید، در تاریخ ٣١ مرداد ماه ١٣٩٨ برگزار نمود.

در این نشست صمیمانه آقای دکتر رضایی پس از معارفه با فعالیت‌های مجموعه هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد، تجربیات خود در زمینه آموزش و پژوهش در عرصه اقتصاد اسلامی را در حوزه علمیه قم و مراکز پژوهشی مرتبط بیان کرد.

ایشان با تکیه بر ضرورت ورود حوزه علمیه و طلبه‌های فاضل و محقق، به فراگیری مبسوط دانش اقتصاد متعارف و مسائل اقتصادی روز جامعه و کشور، افزود: حوزه باید بصورت جدی وارد این عرصه‌ها شود و مشخص سازد چه نوع خروجی‌ای از تعلیم مباحث اقتصادی و فقهی مورد نظرش می‌باشد تا بر اساس آن چینش آموزشی و پژوهشی خود را ساماندهی نماید.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد نباید از سرمایه‌گذاری آموزشی و پژوهشی در این زمینه دریغ ورزید؛ چرا که نتایج آن به تدریج به بدنه کشور و نظام تزریق شده و برکات آن شامل حال جامعه خواهد شد. همچنان‌که فضلای اقتصاددان حاضر حاصل سرمایه‌گذاری قبلی مجموعه‌های دانشگاهی و حوزوی در این زمینه هستند.

عضو کمیته فقهی بورس همچنین بر روی موضوع‌شناسی مسائل و نهادهای جدید همچون بورس، بانک، رمزارزها و … توسط فضلای حوزه تأکید کرد و خاطرنشان کرد: مجموعه هیئت‌های اندیشه‌ورز، اتفاق مبارکی در دل حوزه علمیه خراسان است که بایست در سایر حوزه‌های علمیه با دقت و جدیت دنبال شود.

دیدگاهتان را بنویسید